Dobbeltspor Oslo-Ski

Nytt dobbeltspor Oslo-Ski startet med en prislapp på 12 milliarder. Nå er kostnadene snart doblet. Likevel forsikrer Marit Arnstad at strekningen skal bygges. - Vi har fullt trøkk på planleggingen, og håper på byggestart i 2014. Da kan dobbeltsporet stå ferdig i 2019, sa samferdselsministeren da hun presenterte departementets budsjett.

GF - ÅRETS ENTREPRENØR?

GF Logistikk med gründeren Ståle Bjørdal er nominert til "Årets Entreprenør" i region øst som dekker Oppland, Oslo, Akershus og Buskerud. Av totalt 3.000 kvalifiserte selskaper ble 300 gründere nominert til deltakelse og av disse gikk 70 videre til landsdelsfinaler. Vinneren vil representer Norge i en internasjonal kåring som finner sted i Monaco i juni neste år. De nasjonale finalene finner sted den 27. november. Vi ønsker Bjørdal og hans selskap lykke til.

BYGGER TERMINAL FOR BRING

Ålesundregionens Havnevesen har inngått avtale med Skanska Norge om bygging av en ny godsterminal på Flatholmen havneanlegg, skriver havnevesenet i ei pressemelding. Terminalen får grunnflate på 2100 kvadratmeter, og skal inneholde tørrlager, kjølelager og kontorer. Den får nedsenkede kjøreramper og skal være forberedt for godkjenning som grensekontrollstasjon. Kontrakten har en kostnadsramme på 25 millioner kroner, og anlegget er planlagt fredigstilt sommeren 2013.

POSTEN/BRING MED NY OMORGANISERING

Posten/Bring har tatt ytterligere grep i sin omorganisering av lederstrukturen og divisjoninndelling. Opplegget går i korthet ut på blant annet følgende elementer:

-Samle og styrker tjenestemiljøene i Pakker og Cargo for hovedtjenestene Pakker, Stykk- og partigods

- 4 regioner i Norge med ansvar for eget regionalt salg - løftes opp til nivå 3

- Frigo og Warehousing videreføres som spesialister på nivå 3

-Offshore&Energy videreføres som spesialist/bransjesatsning. O&E får ansvar for avdeling Air og Bring kontoret i Houston og løftes opp til nivå 3

- Supply Chain videreføres og får ansvar for de internasjonale Bring Cargo avdelingene; Bring Cargo International (BCI), Sea, Hong Kong, Blomquist, Nederland, UK og Trailerpoolen.

- Bring Frigo, Bring Warehousing, Offshore & Energy, Bring Linehaul og de internasjonale Bring Cargo avdelingene i Supply Chain har ansvar for egen drift, salg og utvikling

- Sentralt Salg blir spisset med ansvar for nasjonale og nordiske kunder, telefon- og websalg, en styrket BID funksjon, kundeservice, salgsprosesser og kompetanseutvikling

- I Marked/Utvikling samles utvikling av CRM, kanaler, koordinering av tjenesteutvikling samt kommunikasjon og markedsføring. Endringene medfører også en viss omrokering av personellog å gi noe overtallighet.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!