23948sdkhjf

Inn i NLF

Knut Enger i Elsa Enger Transport og Johnny Enger i Veitransport har ikke vært noen store NLF-entusiaster. Knut Enger har vært medlem i årene 1981 til 1989 før han meldte seg ut, mens nevøen Johnny Enger som er medeier i Veitransport aldri har vært medlem. Derfor var det en merkedag da administrerende direktør i NLF Geir A. Mo kunne ønske begge Enebakk-bedriftene velkommen i forbundet.

-Det er viktig for en organisasjon som NLF å kunne vise til kjøttvekta i organisasjonen, og med disse to medlemsbedriftene har vi økt vekta ytterligere, sa Mo, som for øvrig er bosatt i Enebakk, til TransportMagasinet.

Han la til at med de utfordringene bransjen har om dagen med konkurransen fra utlandet som stadig øker, dieseltyverier og frislepp av kabotasje om et par år er det viktig å vise at NLF er stedet å være for norske lastebileiere.

Nå er det ingen stor hemmelighet at Knut Enger aldri har vært ivrig etter å melde seg inn i NLF. Hvorfor er det plutselig aktuelt å melde seg inn nå?

-Jeg er jo ikke så ivrig nå heller, men det er ingen hemmelighet at det har viktig for meg at Geir har kommet inn i direktørstolen. Dette, samt et mulig politisk skifte neste høst gjør at jeg tror kanskje næringen kan bli hørt på en annen måte. De store endringene vi har sett i bransjen de senere årene, med den enormt skjeve konkurransen vi opplever, og den urettferdige behandlingen jeg føler yrkessjåførene opplever når det gjelder blant annet førerkortbeslag, har også gjort at jeg ville melde meg inn, forklarer Knut Enger.

Johnny Enger i Veitransport har omtrent samme oppfatninger som sin kollega og nabo Knut Enger.

-Vi ser at det skjer store endringer innen transportnæringa, endringer som kommer til å påvirke oss etter hvert. Videre har også jeg større tro på at NLF kan få større gjennomslag med Geir som direktør. Konkurransen vi opplever om dagen er urettferdig. Da er det viktig å ha et forbund som vi alle er med i, ikke en masse "småtasser" uten gjennomslagskraft, forklarer Johnny Enger.

Til sammen har de to transportbedriftene ca. 170 lastebiler og over 200 ansatte sjåfører. Og at begge bedriftene har vært utenfor NLF i mange år, men nå har valgt å melde seg inn, må være en aldri så liten fjær i hatten for den nyansatte direktøren i NLF. Men kjenner vi de to herrene Enger rett, så er det best at medlemskapet innfrir forventningene framover.

Uansett håper vi her i redaksjonen at flere ser viktigheten av å være med å kjempe for norske arbeidsplasser innen transportnæringen, og melder seg inn i et oppegående forbund. Kjøttvekta teller, enten man er bileier eller sjåfør!

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.079