Bo Loyd Skjødt, innehaver av BLS Transport i Danmark, har bygget opp en stilren og tøff trekkvogn utenom det vanlige. Ikke at det i seg selv er så spesielt; det formelig vrimler jo av opjåla Scaniaer og Volvoer, samt en og annen Mercedes-Benz og MAN også, men Bo nyter å gjøre ting mange ikke forventer.

-Mange lastebileiere og sjåfører har fordommer om Iveco, men min erfaring forteller at Iveco lever 100% opp til konkurrentene. Derfor har jeg valgt en Iveco Stralis med 500-hesters EEV-motor og fått den påbygd og dekorert slik at den nok får en lastebileier eller to til å kaste et ekstra blikk, forteller Bo i en pressemelding fra Iveco.

BLS Transports nye Iveco er en Stralis pushertrekker med betegnelsen AS 400S50TX/P. Det lekre spesialpåbyget er utført av I.M. Jensen & Bache i Padborg og har blitt svært så vellykket, spør du oss. Med elgfanger og lysbøyle på taket, har Stralisen til Bo et skikkelig tøfft utseende, men toppen av kransekaka er bakparten.

Iveco er jo i prinsipp storebroren til Ferrari (samme eiere) og hva er vel da mer naturlig enn å innlemme en bakpart fra en Ferrari 612 Scaglietti (eller i hvert fall er den inspirert av sporsbilen) i hekken på den tøffe Iveco Stralisen. Når det gjelder lakken er også den inspirert av Ferrari 612. Det er samme kulør som sportsbilen kunne leveres med, og skal være den første Iveco Stralis i verden med denne spesielle røde metallic lakken.

-Min filosofi er at alt lar seg gjøre, så derfor fikk jeg det akkurat slik jeg ville ha det, sier Bo og tilføyer at oppbyggingen foregikk under stor hemmelighet og at kun de aller nærmeste kjente til bilens spesielle utseende og påbygg før den sto helt klar.

-Allerede da bilen stod ferdig hos påbyggeren, kom et par norske lastebileiere og ba om lignende påbygg fordi de syntes bilen ble så flott med kufangeren, smiler Bo Loyd Skjødt.

Ikke nok med at trekkvogna har Ferrari-lakk. Bakstussen er inspirert av Ferrari 612 Scaglietti. Bærre lekkert!

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!