Stralis som anleggsbil nyter godt av deres største og mest komfortable hytte, Active Space. Bilen som er med på Iveco Roadshow er en 560 e5.

Iveco Roadshow 2012 går frem til 21. juni da det ender på Tromsø Transportsentrum.

Ivecos showhenger blir som vanlig trukket av deres Stralis AS440S46T/P. Et pent sett som vi har stiftet bekjentskap med på flere messer allerede.

Iveco Trakker er en rendyrket anleggsbil med høyt chassis og mekanisk fjæring. Trakker-kunder har fortalt at de fortsetter å kjøre lenge etter andre gir seg.

Iveco vil ha folk opp bak rattet på sine biler. "Prøvekjør vår testbil!" er budskapet på dekoren på denne Stralis anleggsbilen.

Iveco er godt i gang med sitt Roadshow 2012. I dag (fredag) har turen kommet til Sandnes Maskin & Auto Service før den fortsetter til Haugesund tirsdag 05. juni. Turneen har allerede besøkt Bærum, Sarpsborg, Drammen, Porsgrunn og Kristiansand.

Salgsdirektør Bjørn Skotte er spent på å få vise produktene langs Norges langstrakte land i måneden som kommer.

Se resten av programmet til Ivecos Roadshow her.

Vil vise spekteret

I løpet av fem besøk på østlandet og sørlandet har det kommet mye hyggelige og positive tilbakemeldinger fra de som har vært ute å prøvekjørt bilene.

Målet med roadshowet er for Iveco å komme seg ut med produktspekteret og å få folk inn bak rattet for å prøvekjøre.

- Selvsagt er målsettingen å signere avtaler, for å gjøre det drar vi ut og viser bilene våre og kommer i kontakt med kundene, forklarer Bjørn Skotte.

Undervurdert

Viktigheten av å få sjåfører og nye kunder opp i blant annet deres Stralis trekkvogn blir illustrert av historier om positive tilbakemeldinger fra prøvekjøringer.

Inntrykkene har gått på at Stralis er svært retningsstabil, komfortabel og drivstoffgjerrig.

Dessuten får den skryt av trekkkraft og balansegangen mellom motor og gearkasse. På mange måter virker Iveco Stralis undervurdert om man ser på salgslistene.

- Det er nesten urettferdig at ikke flere oppdager retningstabiliteten og hyttekomforten på den bilen, kommenterer Bjørn.

For Iveco gjelder det nå å få flere biler ut på veien og fokusere på produktegenskapene og ikke minst økonomien per kjørte kilometer, i følge Bjørn.

Anleggsfokus

Et ekstra anleggsfokus er tema på årets roadshow hvor en Trakker AT260T50 med Rock Runner-kasse og en Stralis AS260S56ZP anleggsbil med Istrail-kasse, er representert.

- Vi har en liten og tøff conwoy som folk bør få med seg, forklarer Bjørn i det han klatrer opp i Trakker-dumperbilen.

Stralis er en landeveistippbil utstyrt med tandem og luftfjæring. Den har Active Space-hytta som er den mest rommelige fra Iveco. Den andre anleggsbilen representerer den mer ekstreme enden av tippbilsegmentet.

- Trakker er en rendyrket anleggsbil med høyt chassis og mekanisk fjæring for offroad-bruk, forklarer Ivecos Kjell Ove Trommedalen.

Dumpermarkedet

Iveco ønsker nå å opplyse om at de segmenterer seg i dumpermarkedet med disse to produktene.

Lokalt

Daily-bilene vil være representert fra den lokale arrangøren på hvert senter så hvilke biler man kan prøvekjøre vil naturlig nok variere noe.

CNG i Haugesund

Kundebiler av både Daily og Eurocargo har blitt levert i CNG-verjsoner (biogass) i Haugesund. I følge Kjell Ove Trommedalen ligger infrastrukturen til rette for det i Haugesund. For på tross av noe økt vektavgift på grunn av gasstankene, har kunden sett langsiktig på det og funnet det fornuftig forklarer han.

En Iveco Stralis AS440S56TZ/P trekkvogn med opplastet henger, har imponert flere som har tatt en prøverunde.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!