"Bergningsbilen" forsøkte å trekke opp sin havarerte kollega ved hjelp av dette utstyret. Det gikk dårlig, og drivhjulsdekkene fikk varmet seg skikkelig. © Foto: Bård Hoksrud

Faksimile fra forrige ukes Finansavisen.

Amatørmessig. © Foto: Bård Hoksrud

Kort tid etter ringte han opp igjen og kunne fortelle at saken utviklet seg mens han sto å så på.

- Jeg aner ikke hvorfor vogntoget hadde rotet seg inn på en gang- og sykkelvei, men han sto i hvert fall godt fast. Mens jeg tok noen bilder dukket det jammen meg opp et vogntog til fra det samme selskapet for å prøve å berge det første. Det gikk selvsagt ikke bra og nå står begge vogntogene fast, fortalte Hoksrud.

Han la til at de to sjåførene fra den slovakiske transportøren som Posten Norge eier, virket veldig amatørmessige. Etter hvert som politiet dukket opp måtte de blant annet få hjelp til å montere sammen en varseltrekant.

Sjåføren av det første vogntoget forsøkte for øvrig først å komme løs ved egen hjelp, idet han skrapte vekk litt snø foran drivhjulene med en liten håndspade. Det var ikke spesielt vanskelige kjøreforhold, men allikevel måtte politiet rekvirere Falck for å få løs de to vogntogene.

Det er ikke lenge siden vi kunne fortelle om et vogntog fra samme selskap som sperret bakken ved Mortensrud i Oslo i over en time. Ikke heller det vogntoget taklet noen få centimeter med snø.

Les også: Statsrådens lastebil!

Den gang påstod Postens pressesjef at sjåføren "hadde kjørt til side for å legge på kjetting", noe som ikke var sant. Lurer på om Posten har en god forklaring på episoden i Porsgrunn på fredag?

Les også: Postens bortforklaring

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!