- Jeg ser store muligheter med vår nye struktur. Strategien til Volvo Trucks har vært på plass en stund og er fortsatt gjeldende. Vi vil fortsette å utvikle Volvolastebilenes unike kvaliteter og levere lastebiler som oppfyller våre kunders høye krav og forventninger, sier Claes Nilsson. © Volvo Truck Corporation.

Målet for konsernets omstrukturering i de tre salgs- og markedsføringregionene Amerika (Nord-og Sør-Amerika), EMEA (Europa, Midtøsten-Afrika) og APAC (Asia Pacific), er å skape en organisasjon som på en mer effektiv måte møter kundens behov og bedre utnytter det kommersielle potensialet i konsernets forskjellige lastebilmerker.

Ved årsskiftet tiltrådde Claes Nilsson som President for Volvo Trucks EMEA Sales & Global Brand med operativt salg og markedsføringsansvar for EMEA-regionen. Stillingen er også ansvarlig for global produktutviklingstrategi og utvikling av merkevaren Volvo Trucks.

Organisasjonsendringene trådte i kraft fra nyttår. Den nye ledelsen vil fortsette med høyt kundefokus og vil også investere i utvidelse av service-og ettermarkeds nettverket.

- Vi har allerede mer enn 2300 servicepunkter over hele verden og det antallet vil øke. Kunderelasjoner er viktig for oss og vår virksomhet strekker seg langt utover å selge selve bilen.

Det er bare begynnelsen på vårt engasjement. For oss handler det om å tilby våre kunder effektive transportløsninger med garantert kvalitet, sikkerhet og størst mulig miljøhensyn, sier Claes Nilsson.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!