- Transportselskaper som skal kjøre for oss må følge våre strenge krav og regler. Det gjelder også kjøre- og hviletider, samt kabotasjeregler, legger hun til.

Vi spør videre om Carrion-bilene som er observert stående blant annet på Carl Heftye Engros AS, en terminal på Ulven i Oslo, som nå er en avdeling av Bama.

- Vi tillater at langtransportbilene blir stående her for å vente på returlast. Sjåførene bruker en brakke på området som Carrion har ytret ønske om å leie til sjåførene. Brakka skal innredes med dusj og wc, svarer hun.

Vi spør om hun vet noe om omfagnet av transporten og hvor mange biler og sjåfører som til en hver tid er i Norge på oppdrag for Bama.

- Det har jeg ikke oversikt over, det er noe dere må ta med Carrion selv.

(Det har vi prøvd flere ganger, men det lar seg ikke gjøre å sende mail til dem via hjemmesiden deres)

Vi spør til slutt om Carrion-bilene som til stadighet står på hvileplassen i Vestby på E6 nordover og om dette er biler som også venter på oppdrag fra Bama.

- Det vet jeg ikke noe om, det må dere ta med Carrion, avslutter Hanne Linnert, informasjonssjef i Bama.

Les også: Sjåfører lever under kummerlige forhold

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!