"Spillet slippes i forbindelse med 25-årsjubileet av vårt flaggskip med 16-liters motor. Som en del av feiringen, tilbyr vi litt spennende underholdning for alle lastebilentusiaster, " sier Niclas Hermansson, Digital Marketing Strategist hos Volvo Trucks.

Målet med spillet er å raskt fjerne hindringer som dukker opp foran lastebilen ved hjelp av ulike fingerbevegelser: sirkel bevegelse, trykk, dra, eller pek. Er du rask og velger riktig, vil du vinne nok poeng til å gå videre til neste nivå.

- Spillet er lett å lære men vanskelig å mestre. Hvis du er god, kan du komme på High- score-lister og skryte av resultatene på Facebook eller Twitter. Det er også en konkurranse på vårt nettsted, Worldtrucker, med premiering hver uke, sier Hermansson.

Spillet kan lastes ned gratis via Apple App Store eller Android Market. Den har åtte spor med stigende vanskelighetsgrader, og tilbyr også noen fakta om Volvo Trucks nye flaggskip FH16 750, som hadde sin verdenspremiere på Transport 2011 på Lillestrøm 8. september.

Dette er andre gang Volvo Trucks bruker et digitalt spill i sin markedsføring. Spillets nettside strongesttruck.com, ble bygget for å markere lanseringen av Volvo FH16 700 i 2009. Det ble en stor suksess og fortsetter å tiltrekke seg besøkende. Til nå har Strongesstruck blitt spilt 15 millioner ganger.

Les også: Kjør FH via nettet

- Så vidt jeg vet, er vi det eneste lastebilselskapet i verden til å lansere slike avanserte spill. Dette er en morsom og spennende måte å publisere våre produkter på, og hjelper oss og nå et mye bredere publikum enn vi vanligvis gjør, sier Hermansson.

Last ned spillet via Volvo Trucks 'game site - http://loadingramp.volvotrucks.com/ - eller direkte fra iTunes.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!