Eftedal Transport AS har hatt fast kjøring for Rockwool siden oppstarten i 1967.

Nor Sleps hengere er også typegodkjente.

5 av vogntogene er av typen stykkgodsplan med gardinsider og dører bak på hengerene, mens bilen er utstyrt med bakløfter og luftoperert hengerfeste.

Disse er produsert hos Nor Slep sin leverandør Wielton. Wielton er Polens største og mest avanserte hengerprodusent med over 700 ansatte samt utpreget bruk av roboter i produksjonsprosessen. Det forteller Nor Slep i en pressemelding til tungt.no.

De 3 siste settene har fått overflyttet eksisterende Nor Slep påbygg.

Alle hengerene er av typen 2 akslede kjerrer og har skivebremser med EBS system. Disse er også blant de første i Norge som er typegodkjent i henhold til EU-direktevene.

Eftedal Transport AS ledes i dag av andre generasjon Eftedal. Firmaet ble etablert i 1967. Daglig leder, Geir Olav Eftedal har vært aktiv i bedriften i flere år og tok over driften etter sin far Thor i 1996. Eftedal Transport AS har hatt fast kjøring for Rockwool siden oppstarten i 1967, og de rød/hvite bilene er et kjent syn langs veien på hele sør og østlandet.

Nor Slep ble etablert i 1983 av Per Åge Spartveit fra Larvik, og har helt siden da hatt Eftedal som kunde.

I dag teller Eftedal Transport 27 vogntog og 32 ansatte.

Bilene er av typen MAN TGX 26.400

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!