Torbjørn Winsnes peker på at kombinasjonen hengere, stål og norsk vintervei lenge har vært en utfordring. Nå mener de å ha våpenet som begrenser skadevirkningene av salt og fuktighet.

- Rust er både dyrt og stygt. Derfor har vi tatt i bruk en litt spesiell elektrolyseprosess som lenge har vært brukt både i skips- og offshoreindustrien.

Han viser frem en metallplate der de forskjellige trinnene i prosessen er godt synlig.

Disse produktene er testet noen år nå og tilbakemeldingene er gode, så på fabrikken i Polen er dette fremtiden, mener Istrail.

Når det gjelder fabrikken på Ulefoss, der Winsnes er sjef, konsentrerer de seg om skap.

- Vi er blitt flinke på logistikk i produksjonen. Dessuten ser vi mer og mer på større skap nå, forteller han. Anlegget er bygget ut for å gi mer plass.

Posten er fortsatt stor kunde, men er ifølge Winsnes også en meget tøff kunde som bruker skapene på en måte som stiller store krav til styrke og holdbarhet.

Nå kaster de også blikket på mat og multitemp.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!