Tradisjonelt selges ikke mange biler på messer i Norge. Det er mer vanlig i utlandet og ofte er egentlig kontraktene inngått på forhånd, mens de "bare" signeres på messen.

- Vi hadde dermed rene halleluja-tilstander i går kveld, da den ene etter den andre bestilte biler, forteller Magelssen. Nå er riktignok mange av kontraktene ennå ikke signerte, men dog. Det er et tall det står respekt av, og flere av kontraktene går altså på det nye motoralternativet.

- Egentlig skulle den nye motoren lanseres den 15. september. Det var langt fra noen selvfølgelighet at vi skulle få lov til å flytte denne datoen og få motoren hit til Lillestrøm. - Jeg har måttet jobbet mye med "systemet" for å få dette til, sier Magelssen.

- Det er ikke mer enn 30.000 kroner som skiller 700-motoren og 750-motoren. Tror du 700-hesteren er "død" nå?

- Det er ikke tatt noen beslutning om å fjerne 700-hesteren fra linjen, men det er ikke godt å si noe om salget på den fremover. Vil tro mange velger den største utgaven når ikke prisforskjellen er større.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!