23948sdkhjf

Det enkle er ofte det beste

Transportyrket handler mye om identitet. I tillegg til firmanavn i takskiltet på lastebilen, begynner flere og flere sjåfører å ha navneskilt i frontruta. Tenk enkelt, er oppfordringen fra en kreativ trønder.

Torbjørn Stavdal fra If Skadeforsikring og en av ildsjelene bak prosjektet "På rett side" kontaktet oss nylig og lanserte noen tanker han hadde rundt profilering av lastebiler.

- Når jeg er ute på kundemøter ser jeg alltid etter om "Transport AS" står sammen med firmanavnet på bilene. Dette "tillegget" tar mye plass og er helt unødvendig å ha med.

Alle storbiler driver med transport - så igjen unødvendig bruk av markedsføringsplass, mener han.

Flere store transportører har nå begynt å etterleve dette, noe som viser igjen ute på veien.

- Alle vi kjenner fargene til Markussen Transport i Harstad. Etter besøk hos Steinar Markussen sendte jeg ham et bilde av en av bilene med kun MARKUSSEN på takskiltet og spurte hvorfor han brukte Markussen Transport og Harstad under.

Nå kan du se at de nye 730 der i gården kommer med kun MARKUSSEN i takskiltet. Samme har jeg fått flere til å gjøre, sier Stavdal.

Så vidt vi husker var det trøndere i matvarebransjen som lanserte begrepet "Det enkle er ofte det beste". Da er det vel rett og rimelig at det er en trønder som viderefører det til transportbransjen?

Tipset er gratis.

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.078