Med HSU 1 M+S er Continentals siste ledd i rekken for bykjøring på plass. Det kommer i tillegg til HSU 1 - et helårsdekk for varierende værforhold, og HSW Scandinavia - for ekstreme tilstander på vinterglatte veier, og det nye dekket er en mulighet som gir bedre grep på sølete og snødekte veier. Dekket har et nyutviklet banemønster som gir en større sikkerhetsmargin med hensyn til styring og bremsing enn det som er mulig med en helårsbane.

Med sin alternerende blokkstruktur og utallige finfordelte spor sikrer designet på banemønsteret at ytelsen blir deretter. Dette øker antallet skarpe gripekanter med evne til å feste seg i veioverflaten og øker dermed veigrepet på søle og snø med grovt 25 %. Til tross for dette skal HSU 1 M+S rulle stille og komfortabelt.

Den spesielt kraftige strukturen med C2-garantien borger for gode regummieringsmuligheter. Med forsterkete sidevegger i tillegg skal HSU 1 M+S være lite bekymret for skarpe fortauskanter. Dekkets kontur, banesammensetning og dybde er spesielt designet for langvarig tjeneste i bykjøring, og det skal fungere utmerket også på tørre veier.

HSU 1 M+S er tilgjengelig i størrelsen 275/70 R 22,5 148/ 145 J (152/ 148 E).

Det selges som et nytt dekk, og som HSU 1 M+S ContiRe.

Pris? Aner ikke.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!