Fiat Doblò leveres med enten 3.2 m3 varerom eller i en Maxi versjon med hele 4,0 m3 varerom. Den har en topp moderne 1.3 liter Multijet diesel motor som yter 75 hk og dreiemomentet er på hele 190 Nm ved 1750 omdreininger. SX-versjonen starter fra kr. 149.900,- (inkl. mva.) og det er flere titusener under konkurrentene med tilsvarende varerom og utstyr.

Fiat Doblò Cargo har siden lanseringen i 2001 blitt solgt i mer enn 500.000 eksemplarer.

Ny SX-versjon

Den nye Fiat Doblò Cargo i SX -versjonen har standardutstyr som for eksempel to asymmetriske bakdører med vinduer, skyvedør på høyre side med vindu, el. oppvarmet og høyderegulerbart førersete, klimaanlegg, Radio/CD, kollisjonspute fører, ABS med EBD (elektronisk bremsekraftfordeler), høyderegulerbare frontlykter, startsperre, skillevegg med vindu, festepunkter i varerom, elektriske sideruter, fjernstyrt sentrallås, servostyring, oppvarmede elektriske sidespeil, lakkert grill med mer.

Bra plass

Fiat Doblò Cargo har en akselavstand på inntil 2963 mm (Maxi) og er 4633 mm lang (Maxi) med en høyde på 722 mm. Varerommet er på enten 3.2 m3 eller 4,0 m3 (lengde på 2,06 meter). Alle versjoner har en lasteevne på inntil 850 kg.

Common rail

"Hovedmotoren i det norske markedet" (I prislisten og den tekniske beskrivelsen er dette den eneste motoriseringen¿!) er en 1.3 Multijet motor som yter 75 hk og har et dreiemoment på 190 ved 1750 omdreininger. Motoren er den minste Common Rail motoren med direkte innsprøytning på markedet. Den har CO2 utslipp på 142 g/km og har et drivstofforbruk (0,54 liter pr. mil ved blandet kjøring). Bare for å ha nevnt det: I Danmark tilbys også en 1,4 liters bensinmotor på 77 hester og en spenstig 1,9 liter CR- diesel på 105 hk.

"Fra 139.900,-"

Fiat Doblò koster fra kr. 139.900,-* (+ kr. 10.000 for SX-versjon((?)), noe som er titusener under konkurrenter med tilsvarende varerom. SX-versjonene ankommer i disse dager norske Fiat-forhandlere i første omgang med 3,2 m3 varerom og senere på høsten leveres de første Maxi-versjonene (4,0 m3). Hva som da menes med 154 900,- som er "v eiledende" i prislisten fra importøren for 4 kubikk- versjonen, får vi finne ut av etter hvert!

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!