23948sdkhjf

Fjerner gangfelt

Kunnskapen om at gangfelt ikkje er så trygt for fotgjengare som ein skulle tru, er ganske ny. Forskning viser at på strekningar med gangfelt auker i snitt ulykker med 20 til 30 prosent. Årsaka er at gangfelt gjer fotgjengere falsk trygghet.

- Gangfelt er eit fremkommelighetstiltak og ikke et sikkerhetstiltak. Eg er redd det er plassert gangfelt på stader hvor fartsnivået er for høgt, seier seksjonleder i Statens vegvesen Eddie Westad til NRK.

Mange drepne

Tal frå dei siste åra, viser at 40 prosent av fotgjengare som er drept i det dei krysser ein veg, blei drepne i gangfelt. Statens vegvesen er skeptisk til å anlegge nye gangfelt, og nå skal alle gangfelt i 60-soner i Sør-Rogaland sjekkast.

- Det gjeld fleire hundre kilometer riksvei og fylkesvei. Men vi meiner det er verd innsatsen. Når vi ser på ulykkesstatistikken dei siste åra mener vi det er mye å henta, seier Westad.

For høg fart

Reglane seier at det ikkje er lov å anlegga gangfelt på strekninga der fartsgrensa er høgare enn 60. Men Westad seier at dersom ein bilist skal ha full oversikt ved eit gangfelt, bør vera 40 eller lavare.

- Vi legg ikkje gangfelt før trafikkmengda er så stor at det er vanskeleg å kome over vegen. Enkelte stader er farten så høg at vi ikkje kan anlegge gangfelt.

Vegvesenet vil bruke resten av året på arbeidet, og vurderer og å sjekke alle 50-sonene etter det.

- Vi rekner med at vi kjem til å fjerne ein del gangfelt. Vi vil heller at folk skal krysse vegen og føle seg utrygge, men ha mindre reell risiko.

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.063