- Gangfelt er eit fremkommelighetstiltak og ikke et sikkerhetstiltak. Eg er redd det er plassert gangfelt på stader hvor fartsnivået er for høgt, seier seksjonleder i Statens vegvesen Eddie Westad til NRK.

Mange drepne

Tal frå dei siste åra, viser at 40 prosent av fotgjengare som er drept i det dei krysser ein veg, blei drepne i gangfelt. Statens vegvesen er skeptisk til å anlegge nye gangfelt, og nå skal alle gangfelt i 60-soner i Sør-Rogaland sjekkast.

- Det gjeld fleire hundre kilometer riksvei og fylkesvei. Men vi meiner det er verd innsatsen. Når vi ser på ulykkesstatistikken dei siste åra mener vi det er mye å henta, seier Westad.

For høg fart

Reglane seier at det ikkje er lov å anlegga gangfelt på strekninga der fartsgrensa er høgare enn 60. Men Westad seier at dersom ein bilist skal ha full oversikt ved eit gangfelt, bør vera 40 eller lavare.

- Vi legg ikkje gangfelt før trafikkmengda er så stor at det er vanskeleg å kome over vegen. Enkelte stader er farten så høg at vi ikkje kan anlegge gangfelt.

Vegvesenet vil bruke resten av året på arbeidet, og vurderer og å sjekke alle 50-sonene etter det.

- Vi rekner med at vi kjem til å fjerne ein del gangfelt. Vi vil heller at folk skal krysse vegen og føle seg utrygge, men ha mindre reell risiko.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!