- Vår beslutning er absolutt ikke et uttrykk for at vi ikke tror på det norske markedet. Vi har store planer for Renault Trucks Norge, og vi vil fortsatt styrke og utvikle både vår egen organisasjon og nettverket. Vår plan er å nå en markedsandel på 5 % i 2011.

- Beslutningen om ikke å delta i Lillestrøm var absolutt ikke enkel å ta, sier marketingsjef Bitten Vesterlund. Men vi har i år deltatt på to andre messer i Norden med blandede resultater, og har derfor nøye overveid om messer er det riktige for oss akkurat nå.

Og vår konklusjon er at vi kan gjøre mer ved å bruke våre ressurser på andre marketingaktiviteter.

- Det er viktig for oss å understreke at dette ikke er et spørsmål om å spare penger, eller at vi ikke ønsker å delta i messer. Men vi er av den oppfatning av slik situasjonen er akkurat nå, vil vi kunne oppnå mer ved å investere direkte i våre kunder, og fokusere våre ressurser på dem.

Vi vil utover sommeren og høsten kjøre flere forskjellige kampanjer i Norge med supergode tilbud til norske kunder. Det tror vi er den beste måten å satse på, både for kundene og for Renault Trucks Norge.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!