- Dette er en oppdragsgiver som har klart å etablere en stemme som vi liker å lytte til. Med få og enkle virkemidler klarer gullvinneren å gjøre veien kort til følelser, engasjement og handlling. Det er godt å se intimitet som grep bli brukt til noe så nyttig, sier Gulltaggens jury i sin begrunnelse.

Høsten 2010 fokuserte Vegvesenet på regn og sleipe veger som gir dårlig veggrep. Budskapet var at det ikke alltid er godt nok å følge fartsgrensen. Det er forholdene på vegen som avgjør hvilken fart som er den sikreste. Kampanjen ble sendt som radiospotter på P4 og Radio Norge i kombinasjon med en egen facebook-side som het Radiohilsen.

Også tidligere har samarbeidet mellom Dinamo og Statens vegvsen båret frukter. I fjor ble de belønnet med sølv og tre stjerner i Stella - prisen for effektiv reklame - for kampanjen "Hvilken side av fartsgrensen er du på?".

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!