23948sdkhjf

Satser på diagnose

Nordisk Diagnose Senter AS satser 100% på tungbildiagnose fra nye lokaler på Kongsvinger.

Nordisk Diagnose Senter AS (NDS AS) er et nytt selskap som så dagens lys i januar. Men selv om bedriften er ny, står det velkjente mennesker bak. Mange kjenner nok den hyggelige svensken, Krister S.Adolfsson, fra hans lange tid i LVD.

Nå er han altså igang med nytt selskap og visjonen er å bli Nordens ledende bedrift av salg og support av diagnoseverktøy for transportbransjen.

- Vi henvender oss til alle som reparerer lastebiler, busser, trailere og varebiler. I fremtiden vil diagoseverktøy komme til å bli et spørsmål om overlevelse for de aller fleste uavhengige tungbilverksteder, tror Adolfsson.

- Vi er i dag den eneste bedriften i Norden med 100 % fokus på dette. De fleste funksjoner og mulighet til feilsøking i tunge kjøretøy er kontrollert av avansert teknikk, og med et såkalt multibrand diagnoseverktøy kan vi teste og søke på de aller fleste kjøretøyer.

Bedriften ønsker også å kurse personell og gi support på produktene, forteller Adolfsson og legger til at han allerede har solgt flere instrumenter i Norge, bl.a. på importørnivå. Apparatene får han fra den svenske utstyrsleverandøren Autocom.

Når det gjelder kursing av verkstedpersonell, kommer han gjerne til verkstedet. - Dette er nok fremtidens "kurssted" da det er kostnadseffektivt ettersom ingen av de ansatte trenger å reise noe sted, hevder Adolsson. - Dessuten kan vi legge kursingen etter normal arbeidstid for å unngå dødtid for driften.

NDS har forøvrig undertegnet supportavtale med LVD AS. Dette innebærer at alle JALTEST-kunder som har kjøpt sitt instrument via bedriften får tilgang til kurs og telefonsupport under avtaleperioden.

Når noen våger å starte opp i en ellers tøff bransje, er det ekstra hyggelig å kunne sette fokus på dette og skrive noen linjer.

Diagnose har, som mange andre ord, sitt opphav fra gresk. "Dia" betyr "gjennom" og "gnosis" er synonym for "kunnskap". Diagnose betyr altså at man har gjennomskuet noe og fått kunnskap.

Vi ønsker derfor den nye bedriften lykke til og håper de med sin kunnskap kan gjennomskue hvor feilene ligger i lang tid fremover.

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.063