De nye Mercedes-Benz bussene har fått det nye Nettbuss-blå designet og vil sette sitt preg på østfoldtrafikken i årene fremover. Bussene skal gå i 6,5 år med mulighet for forlengelse av avtalen i 3 år. Det tekniske vedlikeholdet skal i all hovedsak utføres av Bertel O. Steen Østfold.

Sikkerhetsbelter

Begge variantene, Citaro LEÜ og Integro, er originalbygde busser fra Evobus i Tyskland. Nettbuss Østfold har valgt et motorprogram som tilfredsstiller de strenge miljøkravene i henhold til kravene i Euro5 og EEV normen. For å øke sikkerheten ytterligere for passasjerene er bussene utstyrt med sikkerhetsbelter, noe det ikke er et lovmessig krav om på bybusser (klasse 1).

Henning Berthelsen, teknisk sjef og ansvarlig for gjennomføring av avtalen hos Nettbuss Østfold forklarer i en pressemelding at de har god erfaring med Mercedes-Benz busser fra tidligere og tilliten til Bertel O. Steen Østfold og deres håndtering av ettermarkedet.

Naboer

Nettbuss Østfold har leid lokaler slik at de blir naboer med Bertel O. Steen Østfold på Solgård Skog i Moss og her skal også bussene parkeres, også dette et viktig praktisk bidrag til ytterligere å styrke samarbeidet i årene fremover.

- Dette er et viktig bidrag for vårt ettermarked som dessuten gir oss en mulighet til ytterligere å styrke vårt apparat på buss, uttaler daglig leder Birger Torjussen i Bertel O. Steen Østfold Vare-Last-Buss, som ser frem til å fortsette det tette og gode samarbeidet med Nettbuss Østfold.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!