Motoralternativene i den nye Sisu kommer nemlig også fra Daimlers verden, og det er snakk om gode og gjennomprøvde motorer. Det minste alternativet er Mercedes-Benz´ gjennomprøvde V6-motor med betegnelsen OM501LA som har en effekt på 480 hk og et dreiemoment på 2300 Nm.

Det mellomste motoralternativet er OM502LA, Mercedes-Benz egen V8-motor med en effekt på 550 hk og et dreiemoment på 2600 Nm. Det største motoralternativet er V8eren i den sterkeste versjonen på 600 hk og et dreiemoment på 2800 Nm. Motorene kan kombineres med gearkasser med både automatisk, semiautomatisk og manuell betjening.

De to førstnevnte er begge fra Mercedes-Benz, nemlig den usynkroniserte automatiserte Powershift-kassa, og den halvautomatiske Telligent-kassa. Den helt manuelle kassa er levert av Eaton Fuller.

Når det gjelder forstilling, fjæring og aksler, skal disse være produsert av Sisu selv. Derfor regner vi også med at Sisu viderefører sin spesielle og unike løsning med tandemdrift kombinert med full løft av bakre drivaksel.

Les også: Ny Sisu!

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!