Ved å gjøre de slette sidene mer formet er Gullkant blitt mer sammensatt både utseendemessig og konstruksjonsmessig.

Sidene og bunnen er i Hardox 450 slitestål. Samtlige profiler er også produsert i høykvalitets stål. Størrelsen har sandwich konstruksjon for ekstra god stabilitet og styrke. Den nye Gullkant dumperen leveres både på bil, 2- og 3-akslet kjerre 2- og 3-akslet slep / Trio-Lift og på 3 akslet Bluetrailer chassis, heter det i en pressemelding fra Sandefjord.

Nye Gullkant har en egenvektbesparelse på ca 200 kg. Dette bidrar til høyere nyttelast samtidig som designet signaliserer moderne og fremtidsrettet teknikk. Selv sier NorSlep at tilbakemeldinger fra kunder har vært positive og de første kjerrene med Gullkantdumper er allerede på veien.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!