Anita Svanes har siden 2003 vært Public Relations Manager for General Motors Norge AS.

IMS-avdelingen i MøllerGruppen har det overordnede ansvaret for å utvikle og samordne kommunikasjonsmiljøet i MøllerGruppen, avdelingen ble etablert i 2008 og består av 8 medarbeidere.

- Vi har en klar målsetning om å være det beste kommunikasjonsmiljøet i bilbransjen, og med Anita Svanes har vi fått en av bransjens mest erfarne med på teamet. Vi har nå et svært sterkt fagmiljø med lang erfaring innen våre tre ansvarsområder, sier direktør for Informasjon, Miljø og Samfunnsansvar, Paul Hegna.

Anita Svanes vil tiltre 1. januar 2011.

 

 

Fakta MøllerGruppen

MøllerGruppen er et familieeid selskap og en ledende aktør i nordisk bilbransje. Selskapet er engasjert innen import, forhandlervirksomhet, finansiering og eiendom i i Norge, Sverige og Baltikum.

MøllerGruppen har 3 143 medarbeidere og driftsinntekter i 2009 på 13,1 milliarder kroner. Virksomheten er konsentrert rundt import og salg av Volkswagen, Audi og Škoda.

Eiendomsporteføljen utgjør ca 250.000 m2, hovedsakelig knyttet til bilvirksomheten. For nærmere informasjon, se www.moller.no.

 

Fakta Harald A. Møller AS

IMS-avdelingen er organisert i Harald A. Møller AS. Selskapet er Norges største bilimportør og importerer Volkswagen, Audi og Škoda. Selskapet har 279 medarbeidere. Omsetningen i 2009 var på 5,8 mrd. kroner, og selskapet solgte 29 256 nye personbiler og nyttekjøretøy samme år.

 

Fakta Anita Svanes

Utdannelse: Executive Master of Management degree, BI

Master degree in Science of Information and Communication, Université Sorbonne Nouvelle, Paris.

Tidligere arbeidserfaring: PR-Manager, General Motors Norway, Informasjonskonsulent, Citröen Norge, Informasjonskonsulent, Norges Eksportråd i Paris.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!