- Motoren kan leveres med 270 eller 310 hestekrefter og er beregnet på naturgass eller biogass, men kan også kjøres på en blanding av disse. Gasstankene er laget av kompositt for å holde vekta nede.

Dermed kan vi levere motorer som går på det meste, enten det er naturgass, biogass eller biodiesel. Vi har også motorer som går på etanol, hvorav en kjører i Asko-systemet. Nå vil Asko videreføre prosjektet med ytterligere to etanolbiler, forteller informasjonssjef John Lauvstad i Norsk Scania til tungt.

Videre blir det nå standard med en "internettboks" på alle Scanias modeller. Da kan kunden abonnere på den informasjonen han treger fra hver enkelt bil.

Det kan være informasjon om kjøre- og hviletid, miljøregnskap, analyser og serviceplanlegger, for å nevne noe. Systemet kalles Communicator 200.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!