For å bidra til at flest mulig historier får se dagens lys, vil Ford Motor Norge premiere de tre beste historiene. Vinneren får fritt låne nye Ford C-MAX i ett år. Forfatterne av de 50 utvalgte historiene vil motta boken.

- Vi er veldig spent på å se hvilke spennende historier som kommer inn fra den norske befolkningen. I løpet av de siste 50 årene har vi hørt mange minneverdige historier. Nå vil vi samle dem og deretter dele dem med hele det norske folk sier adm. dir. Thormod Skofsrud i Ford Motor Norge AS.

Kampanjen som starter 30.august har en utpreget digital profil. Bruk av Ford Norges fan-side på Facebook vil være en sentral komponent, i tillegg brukes Fords egen hjemmeside Ford.no. Det er første gangen Ford Norge gjennomfører en kampanje der så mange både nye og mer tradisjonelle kanaler brukes samtidig.

- Ved aktiv bruk av våre nettsider og sosiale medier som Facebook trenger vi ikke å vente til desember med å dele gode Ford-historier med andre. Vi kommer til å legge ut historier fortløpende og håper dette vil inspirere andre til å dele sin historie med oss, sier Informasjonssjef i Ford Motor Norge Anne Sønsteby.

De innsendte bidragene vil bli bedømt av en fagjury bestående av journalister og andre fagpersoner og vinnerne blir annonsert og belønnet i midten av november.

- Vi har allerede fått inn gode historier fra Ford-venner som Henning Solberg og Hanne Krogh og fra krigshelten Gunnar "Kjakan" Sønsteby. Jeg kan røpe at dette er gode historier og vi gleder oss til å dele dem med omverdenen, avslutter Anne Sønsteby, som sammen med produktsjef Hilde Haslum organiserer denne delen av Fords 50-årsmarkering.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!