En vesentlig grunn til reduksjonen er manglende lønnsomhet gjennom flere år og som en direkte følge av at selskapet endrer strategi som igjen setter global ekspressfrakt i fokus som kjerneområde. De endringene som nå gjennomføres i Norge er allerede gjort i flere andre land. Vi husker sikkert den omfattende slankeprosessen i USA for en tid tilbake da DHL solgte hele sin nasjonale virksomhet. I Norge er de imidlertid "heldige" - de får beholde sin egen innlandsvirksomhet.

Endringene i DHL Express berører imidlertid ikke virksomheten i DHL Freight, som er DHLs biltransportør med omfattende intereuropeiske trafikker. DHL Freight driver innen segmentene fullaster og dellaster uten vektbegrensninger.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!