I april lanserer TIMEkspressen en reisegaranti for kunder som blir forsinket. Det nye reisegarantien innebærer at passasjerene kan få refundert utlegg til alternativ transport hvis de blir mer enn 20 minutter forsinket på reiser under én time. Beløpet øker med reisens varighet og begrenses ved tusen kroner, forteller NTB i en melding.

NSB har begynt å miste kunder etter fem år på rad med økende passasjertall, og tallene for de første åtte månedene av 2009 indikerer en nedgang på 3 prosent sammenlignet med 2008, skriver Aftenposten.

TIMEkspressen eies av NSB og har i flere år hatt en kraftig økning i antall reisende. Bare mellom Tjøme og Oslo har antallet passasjerer økt med 15 prosent de første månedene i år, sammenlignet med samme periode i 2009.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!