Designmessig framstår L200 2010 modell som tøffere enn sine forgjengere med en mer muskuløs front, samt høyere og rettere planprofil. Planlenge på Double Cab er økt med 18 cm til 105.5 cm og planhøyden på Club Cab er økt med 5.7 cm. Det mer solide uttrykket kommer også til sin rett i interiøret med ny senterkonsoll, nytt multifunksjonsratt, nytt setemateriale og nye instrumenter.

I 2008 var Mitsubishi L200 den eneste pickup til å oppnå 4 stjerner i Euro-NCAPs kollisjonstest og var den eneste pickup til å tilby elektronisk stabilitetskontroll som standard. I 2009 fikk Mitsubishi L200 flere kollisjonsputer samt en rekke forbedringer når det gjaldt motor, og er nå sterkest i sin klasse med 178hk og 400NM, i følge en pressemelding fra Mitsubishi.

Velutstyrt

Mitsubishi L200 er svært velutstyrt og konkurransedyktig priset, med standardutstyr som blant annet oppvarmede speil, kjørecomputer, høydejusterbart førersete, antispinn, lyktespylere, automatisk klimaanlegg, multifunksjonsratt, cruise control, fire kollisjonsputer og stabilitetskontroll.

L200 har en svingdiameter på 11,8 meter, 12 års rustgaranti og fem års nybilgaranti.

Prisene starter på kr 253.900,- for L200 Club Cab Invite, mens toppversjonen Double Cab Instyle med automat ligger på kr 356.900,-.

En redesignet 2,5-liters common rail DI-D motor gir 178 hk, og kan tilbys med en spesialtilpasset 5-trinns Mitsubishi INVECS-II automatgirkasse. Motoren har fått sterkere legeringer og redesignet innsprøytingssystem og turbolader, samt forbedret kjøling. Mitsubishi L200 er dessuten tilgjengelig med et rimeligere alternativ med 136hk.

Mitsubishi L200 2010 modell lanseres i Norge til våren.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!