Bakgrunnen for forhandlingene er markedssvikt i forhold til utleie av tilhengere i Norge, med den følge at et større antall hengere står parkert og ikke genererer inntekter, samtidig som leasingkostnadene fra leasingselskapene fortsatt påløper.

Belastningen for Istrail AS blir således under rådende markedsforhold så stor at selskapet har behov for å ordne gjeldssituasjonen slik at selskapet kan overleve markedssvikten, heter det i en pressemelding til tungt.no.

Driften av Istrail AS fortsetter som før under forhandlingsperioden, og alle kundene kan med sikkerhet fortsatt handle med selskapet. Istrail AS' ledelse og styre regner med at angjeldende gjelsforhandlinger vil falle positivt ut og gi muligheter for fortsatt vekst for selskapet.

Det er viktig å slå fast at denne situasjonen KUN omfatter Istrail AS. Selskapene Istrail Ulefoss AS og Istrail-Gruppen AS i Norge består. Likeledes, Istrail i Sverige og i Polen fortsetter sin drift på samme måte som før, og er ikke direkte berørt av forhandlingene omkring Istrail AS i Sandefjord.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!