Den høythengende prisen blir utdelt av en jury utpekt av Custom Publishing Council, som er Nord-Amerikas største bransjeorganisasjon for utgivere av kundemagasiner. "inmotion" fikk prisen i kategorien "Best International Publication", eller "Beste internasjonale publikasjon" på norsk. Det forteller MAN til tungt.no i en pressemelding fredag morgen.

- Vi er svært fornøyd med denne prisen, uttaler Nina Gutzeit, som er sjef for gruppe-kommunikasjon hos MAN Nutzfahrzeuge. - Det som gjør vårt kundemagasin spesielt, er den modulære strukturen. Internasjonale sider tar for seg relevant informasjon fra MAN sentralt, samt har i hver utgave en presentasjon fra MAN-selskaper rundt om i verden. I mange land sørger en nasjonal seksjon i bladet for stoff som lokale kunder og andre lesere kjenner seg godt igjen i og setter stor pris på. Denne kombinasjonen av stoffvalg har juryen særlig satt pris på, avslutter Gutzeit.

Den norske versjonen av "inmotion" har åtte nasjonale sider, som presenterer norsk MAN-stoff og andre relevante artikler.

Pearl Award er den eneste prisen som omfatter kundemagasiner i hele verden. Hensikten med prisen er å rette oppmerksomheten mot den høye kvaliteten i internasjonale kundemagasiner. Juryen har tatt for seg den journalistiske kvaliteten, design og utforming, samt tittelkonsept og strategi bak magasinene. I år deltok nærmere 500 magasiner fra land i Amerika, Asia og Europa i konkurransen om den gjeve tittelen, som ble utdelt for sjette gang.

"inmotion" utgis på 13 språk, blant annet norsk, og kommer ut i rundt 80 land i et samlet opplag på 180.000.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!