Designfolk fra International og Harley-Davidson har samarbeidet for å skape denne lekre trekkvognen med detaljer tatt direkte fra motorsyklene. Resultatet er både tøft og lekkert; LoneStar Harley-Davidson Special Edition.

Harley Design

Doningen har fått autentiske frontlykter, tatt rett fra motorsyklene. Hjulene er på 24,5 tommer i aluminium med unike muttere og Harley logoen plassert i midten. Den går også igjen på solskjermen og på siden av snuta. Eksosrørene er selvfølgelig chromet og har en diameter på 7 tommer og retrogrillen er inspirert av D-serien fra 1939. Lakken har en unik svarttone, med en fet stripe i sølv og oransje, typiske farger for Harley. Motoren er en Cummins ISX som kan ha 435 til 600 hk.

Interiøret er preget av skinn og lekre detaljer. Harley logoen går igjen i setetrekk og dørtrekk mens girspaken er signert av Willie G. Davidson med produksjonsnummeret under.

Ekte entusiast

Den første utgaven ble overlevert til motorsykkelentusiast, lastbilsjåfør og lastebileier Chris Hawker den 26 Oktober 2009. I garasjen har han selvfølgelig en Harley-Davidson og samler på Harley effekter. Om han skal få plass til denne i samlingen, må han nok utvide garasjen en smule. Han ble overrekt nøklene i en seremoni arrangert av Navistar og Harley-Davidson.

Hawker har jobbet på veien i over 20 år uten uhell og ruta hans går som regel fra New York til Florida med matprodukter. Allerede før denne bilen var blitt offentliggjort hadde han vært interessert i å kjøpe en ny LoneStar. Selgeren hos den lokale forhandleren i Erie, Pennsylvania hadde pratet en del med Hawker siden de er Harleyfans begge to. I det selgeren fikk nyss om at det kom en versjon dedikert til favorittsykkelen deres ringte han Hawker opp og tipset ham.

- We have a new Dream Truck coming out!

Hawker var straks på plass i butikken og ble altså den første eier av en LoneStar Harley-Davidson Special Edition.

Don't just drive. Ride.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!