- I praksis vil det si at de hadde overlast tilsvarende et ekstra vogntog, og bilene medførte en dødsrisiko på hjul i trafikken, sier distriktsvegsjef Henry Nymann til Rana Blad.

Lasten på det ene vogntoget hadde i tillegg forskjøvet seg.

I følge Nymann har bilene fått gods lastet fra andre vogntog etter at de kom til Norge.

- Etter hva jeg forstår har oppdragsgiver gitt melding til transportfirmaet om at alt samarbeid er opphørt, sier Henry Nymann som synes det er nedslående at enkelte sjåfører har så dårlig holdning til trafikksikkerhet.

Førerkortene til sjåførene ble beslaglagt av politiet og bilene måtte bli stående til gebyret var betalt av oppdragsgiveren i Glomfjord.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!