Som regel sender tyskerne bare "økonomibiler" på test til Norge, men denne gangen har de gjort en vri på det hele. Som seg hør og bør har de lyttet til våre ønsker og gitt oss tilgang til den grommeste versjonen. Det er snakk om det største Megaspace-førerhuset, V8 på 600 hk og 2800 Nm, usynkronisert Powershift-kasse og aerodynamisk semitrailer. Så langt har det hele gått bokstavelig talt på skinner. Fine kjøreegenskaper, høy komfort og en nydelig motor. Det grommeste av alt er dekoren på hengeren. Den er nemlig dekorert med last i form av en gammel MB 1113, og det er så utrolig bra utført at det faktisk ser ut som om bilen står der i levende livet, ikke bare er i form av folie. I morgen går turen fra Morgedal og ned til Kragerø, via Kviteseid, Vrådal og Drangedal. Møter du oss langs veien er det lov å hilse. Hvordan det hele har gått kan du lese i TransportMagasinet nummer 9.
Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!