I 2001 etablerte Kirkestuen Transport seg på leid tomt med en plasthall på Rudshøgda. De startet med andre ord forsiktig. Men det var da. - Dette er ny tidsregning for oss, forteller leder, Geir Inge Kirkestuen. Arbeidsforholdene blir bedre og vi kan gi kundene enda bedre service.

Den nye terminalen er på 700 kvadratmeter og er bygd slik at gods losses på den ene siden og lastes på rutegående godsbiler på den andre siden.

Utendørs er det god plass til bilene, og ialt er det rundt 35 peroner, inklusive sjåførene, som er knyttet til terminalen på Rudshøgda. Dette er faktisk halvparten av alle de ansatte i selskapet.

Kirkestuen Transport er en betydelig MAN-kunde. Under åpningen av den nye godsterminalen var så godt som alle ansatte til stede og nesten alle lastebilene stilt opp i to rekker utenfor. Av de 38 lastebilene (selskapet her i alt 45 vare- og lastebiler) som var med på arrangementet, var hele 30 MAN. Den stedlige MAN-forhandleren ligger for øvrig bare et par hundre meter unna godsterminalen. Flesteparten av bilene er solgt derfra, og de bilene som er knyttet til godsterminalen, får også service og vedlikehold der.

- Vi startet forsiktig for å se hvordan det ville utvikle seg, og det har gått over all forventning. Jeg er imponert over de ansatte, som har klart å få så mye gods gjennom en terminal med dårlig plass og kummerlige forhold. De har virkelig fortjent en ny og moderne godsterminal. Dessuten er Rudshøgda et meget viktig knutepunkt i vår samlede virksomhet, forteller Geir Inge Kirkestuen.

Kirkestuen Transport har altså valgt å satse ytterligere på Rudshøgda under lavkonjunkturen. - Vi har uten tvil merket nedgang for enkelte godsslag. Samtidig har vi klart å få inn nye godstyper som har kompensert for denne nedgangen, avslutter Kirkestuen.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!