Så lenge mange land allerede har innført nye regler, ønsker NLF at Norge også må på banen.

Dersom vi ikke gjør dette, vil vi fort kunne oppfattes som et "fristed" for utenlandske transportører, frykter de. NLF har sendt et brev til samferdselsministeren og krever at de nye reglene innføres med umiddelbar virkning.

I dag er reglene noe uklare, og Norge vil fremstå som et attraktivt land ettersom faren for bøter er liten, vi har stor transportvirksomhet og er i mindre grad enn mange andre land påvirket av finanskrisen, heter det fra NLF.

Tungt.no har fulgt kabotasjespørsmålet over lang tid. Du kan lese mer om temaet i våre tidligere artikler nedenfor.

Kabotasje: Nye regler klare!

Finland innfører kabotasjeregler

Italia skjerper kabotasjekravene

Nå er det fritt frem for østeuropeere å kjøre i Norge

Skyhøye kabotasjebøter i Frankrike

Franskmennene krever kabotasje-endring

Kabotasje i Belgia - følger Finland

NLF stanset ulovlig kabotasje

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!