Det dreier seg om en 1360 semi med tvangsstyring på de to bakre akslene og helhydraulisk sideåpning med luftstyrt åpning av rulleport.

Ettersom den blir brukt ved sjøen, måtte gulvet være slitesterk og ikke minst sklisikkert, forteller Nils Hafnor ved Wilco as som har levert hengeren.

Derfor har de også belagt gulvet med to-komponent belegg med sand i. Den er ellers behandlet med zink for rustbeskyttelsen sin del.

De har nettopp hatt den inne til førsteservice, og tilbakemeldingene er gode.

Noe av det viktige her, er aggregat med egen strømforsyning. Bilen kan nemlig ikke gå ved lasting eller lossing, så det var viktig at denne er sterk nok. Hele siden åpner og lukker seg på 20-30 sekunder, forteller Hafnor.

Varene lastes inn fra siden med truck, transporteres, rygges inn til rampe hvor varene blir losset ut av rulleporten bak igjen.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!