Ny motor og nytt utstyr. Den nye Transporteren kommer med ny common rail TDI-motor og ny generasjon ESP med bakkestart-assistent som standard.

For første gang i dette segmentet tilbys DSG dobbeltclutch girkasse som en mulighet. Denne girkassen gir både mer komfortabel kjøring, lavere forbruk og raskere akselerasjon enn alternative girkasser. Den nye Transporteren kan også leveres med siste generasjon 4Motion firehjulstrekk. De nye motorene gjør det også mulig å kombinere DSG-girkasse med 4Motion på den nye Volkswagen Transporter, heter det i en pressemelding fra Møller i dag.

I disse miljøtider reklamerer de med en potensiell reduksjon i forbuk på 0,2 liter på mila samt reduserte CO2-utslipp.

TDI-motoren kommer med fire motoralternativ, med dreiemoment fra 220 til 400 Nm.

Designmessig likner Transporteren - ikke uventet - mer på formspråket vi kjenner fra øvrige Volkswagen-modeller.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!