Hytta har blitt oppgradert med bl.a. mer og bedre stoff i setene samt nye farger. Et varselsystem som forteller føreren dersom det er for lite luft i dekkene er også blitt standard.

For å få dette med drivstofforbruk og økonomi i boks, har de økt trykket i commonrail-systemet fra 1600 til 1800 bar på både 4,5-literen og 6,7-literen.

Bedre forbrenning gir økt effekt og toppversjonen i den 4-sylindrede 4,5 literen har nå en effekt på 154Kw (210hk) med et maksimalt dreiemoment på 760 Nm fra 1200-1800 omdreininger.

Likeledes har den 6-sylindrede 6,7 literen et drag på 225kW (300hk) med maksimalt dreiemoment på 1100 Nm ved 1200-1800 omdreininger.

Begge motorserier tilfredsstiller naturligvis Euro 5.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!