Grunnlegger Jens Einar Johansen sysler nå med etableringsplaner i Murmansk og har allerede en sementhenger i drift der borte, men nummer to er ferdig profilert på vei til Russland. Det er Stockman-utbyggingen som lokker, får vi vite. Sikkert ikke dumt å være inne med russerne når det braker løs.

NorTrans samarbeider også med andre norske transportører innen basekjøringen. De er avhengige av prøveboring i nord for at aktiviteten på Polarbase krever veitransport, men når plattformene først er her, haster det som regel alltid. Både to og av og til tre mann må til på hver bil når de 33 timene effektiv kjøring mellom basene i Stavanger og Hammerfest skal gjøres unna i ekspressfart.

NorTrans har i tillegg kranbil og annet løfteutstyr gående fast på anlegget på Melkøya. Om ikke lenge er det revisjonsstans, og da vet man av erfaring at det blir hardt trykk på vedlikeholdstjenester som innbefatter kranbiler.

Vi kommer tilbake med en fyldig reportasje om NorTrans Alta AS i TransportMagasinet i løpet av ikke så alt for lang tid.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!