Tidligere i vinter ankom den nye trekkvognen fra Volvoforhandleren i Sandane. Den råeste som er levert i Sogn og Fjordane, ifølge selger Jan Erik Roset. Til daglig rattes den av Per Johan Hove. Sjefen sjøl kjører bil og henger. - Vi bestilte en semi nå på grunn av lastelengdene på autovernet vi frakter fra fabrikken VikØrsta, forklarer Geir Ove. Bilene kjører hele tiden tonnasje og er bygget så lette som mulig med tanke på det. Den nye semien har en egenvekt på bare 20,9 tonn. Likevel er det ikke spart på utstyr av noe slag. - Vi bygger bilene med full pakke av det Volvo kan levere. Det skal se pent og stilrent ut, fastslår Geir Ove og mener at om du ikke klarer å betale 1,4 millioner for en bil, så klarer du heller ikke 1,2 millioner. Raskeste vei fra Vik og sørover, er Vikafjellet. Her går bilene så sant de har mulighet, selv om det representerer en mil med stigning og mye tøffe værforhold. Vikafjellet har ifølge de to sjåførene vært stengt til sammen 70 døgn denne vinteren, men med tre timer kjøring og to ferger på omkjøringsveien, er det forlokkende å ta sjansen på fjellet nåe det er åpent. Geir Ove Holen har det han trenger med sine to biler. Han trenger ikke bli større. - Hvis ikke jeg vinner i Lotto da. Da kan det hende jeg kjøper en til bare for moro!
Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!