Mange importører har sittet skjelvende og bitt negler i den siste tida. Med finanskrise og manglende kunder som bakteppe, har mange håpet på et hjørne av den store leveransen av biler Posten skal ha.

Det har vært et langt lerret å bleke. Fra håpløse anbudspapirer som har satt mer enn ett grått hår i hodet på de som skal regne på slike anbud, til surr med dato for offentliggjøring av vinnerne. Klart det er viktig å nå fram i dette anbudet. Det er tross alt snakk om mange tusen biler, hvorav nesten 1000 lastebiler.

Ryktene har svirret og gått. "Hvem vinner? Jeg hørte det ble dem! Nei, det blir ikke dem, det blir de andre!". Undertegnede hørte rykter om at det kom til å bli Scania og Iveco for flere uker siden. Nå er dette ryktet altså blitt til sannhet. Champagneflaskene er sikkert på vei ut av barskapet både i Scania og hos Iveco. Hos de andre leverandørene som sitter igjen med svarteper, er nok ikke ønsket om å sprette champagnen like påtrengende.

Hvem som har vunnet fram i anbudet når det gjelder småbilene vet vi foreløpig ingenting om.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!