D38 veier 1345 kilo, 160 kilo lettere enn D28 V8. Vektbesparende tiltak er gjort rund baut, for eksempel er oljesumpen nå i plastikk.

Terje Tandberg Transport AS holder til på Geithus i Modum.  Det har tidligere gått mye i papirtransport, men i de senere år har de også spesialisert seg på transport av farlig gods (ADR transport). Kranbiler og noe maskinutleie hører også til tilbudet. 

Terje Tandberg driver i dag firmaet sammen med sin sønn Audun. 

Terjes far, Gunstein Tandberg, kjøpte i 1964 en MAN 650 snutebil og innledet altså et samarbeid som så langt har vart i 50 år.  Et av firmaets mottoer er «Alltid tilgjengelig». 

For å leve opp til et slikt motto er man avhengig av pålitelige arbeidsverktøy, og det er derfor gledelig å se at Tandberg har valgt å satse på MAN i så lang tid.

Tidlig i desember 2014 kunne Terje Tandberg motta den nyeste tilveksten til bilparken, nemlig en TGX 26.560 6x2 LLS trekkvogn som skal settes inn i ADR transport. 

For å markere jubileet ble selve overrekkelsen gjennomført i MAN Truck Forum ved MANs fabrikk og hovedkontor i München.  Terje Tandberg hadde tatt med seg familie for å motta den nye bilen.

Der ble de ivaretatt av representanter fra hovedkontoret til MAN Truck & Bus samt administrerende direktør Bård Stenberg fra MAN Truck & Bus Norge AS.  Bilen skal gjennom noen tilpasninger før den så settes i trafikk i Norge.  Steinar Robsahm Berg i Drammen har solgt bilen.

MANs nye toppmotor D38 ble introdusert under IAA messen i Hannover i september 2014. 

Vi gratulerer!

LED-baklykter ble lansert sammen med D38.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!