Under mottoet "Intelligence in production", vil EMO vise hvordan dagens produksjonsteknologi ser ut og hvem som tilbyr det.

I begynnelsen av året hadde mer enn 1600 selskaper fra 34 forskjellige land allerede meldt seg på: de vil oppta rundt 145.000 m² av netto utstillingsareal. Dermed er nåværende påmelding betydelig høyere enn tilsvarende tall for foregående EMO.

Asia på fremmarsj

"Møt verden på EMO" er et av de viktigste argumentene for å delta. Det er ikke bare tyske produsenter som har meldt seg på med store stands. Asiatiske selskaper er spesielt fremtredende i å vise flagg, og firmaer fra Japan, Kina, Taiwan og Korea er opptatt av å spille en større rolle på det globale markedet. De oppskalerer sine standområder i forhold til forrige EMO, en trend som har vært klar de siste årene. Asia står for en god femtedel av utstillere.

Vær tidlig ute!

EMO Hannover vil presentere nyskapninger for det voksende globale markedet. Globalt står brukere av produksjonsteknologi overfor store utfordringer. Under enormt press på kostnader, med strenge krav til effektivitet og miljø, vil de også i fremtiden måtte organisere sin produksjon for maksimal kostnadseffektivitet. Derfor investerer de i nye verktøymaskiner. Økonomiske forståsegpåere forventer at etterspørselen etter verktøymaskiner å vokse ytterligere i EMO-året 2013.

For deg som skal besøke EMO i Hannover vær tidlig ute med å bestille fly og hotell. Venter du for lenge kan du risikere at du må bo på hotell et godt stykke unna messeområdet. Planlegg din tur her: Til EMO gå til webside eller til Expertreiser: Expertreiser

Les hele saken