23948sdkhjf

UPS-logoen verdsettes til 22 milliarder dollar

Hvert år vurderer det anerkjente britiske konsulentselskapet Brand Finance verdien på tusenvis av verdens største selskaper.

Innenfor transport- og logistikkindustrien troner amerikanske UPS desidert på toppen med en fastslått verdi på 22,1 milliarder dollar. På en like klar andreplass følger FedEx med 17,0 milliarder dollar, etterfulgt av Japan Railways Group (JR) på tredje plass.

De to eneste skandinaviske selskapene på listen over de 25 mest verdifulle logistikkmerkevarene er Maersk på 12. plass og DSV på 21. plass.

Hele rangeringen til Brand Finance ser slik ut (tall i millioner dollar):

UPS (USA), 22.128 FedEx (USA), 17.092 JR (Japan), 12.233 DHL (Tyskland), 10.251 Union Pacific (USA), 8.005 Mclane Company (USA), 4.898 Poste Italiane (Italia), 4.023 La Poste (Frankrike), 3.933 CSX (USA), 3.849 CN (Canada), 3.818 BNSF Railway (USA), 3.712 Maersk (Danmark), 3.397 Deutsche Post (Tyskland), 3.299 DB (Tyskland), 3.006 Norfolk (USA), 2.956 Royal Mail (England), 2.739 MTR (Kina), 2.358 C. H. Robinson (USA), 1.759 CP (Canada), 1.734 Kuehne + Nagel (Sveits), 1.696 DSV (Danmark), 1.488 NYK (Japan), 1.391 Yamato (Japan), 1.224 Viterra (Canada), 949 Expeditors (USA) 941

Selv om UPS ligger på toppen i logistikkbransjen, er selskapet likevel bare nummer 48 på Brand Finance' liste over samtlige av verdens mest verdifulle merkevarer.

Her ligger Google øverst (109,4 milliarder dollar), etterfulgt av Apple (107,1), Amazon (106,3), AT&T (87,0) og Microsoft (76,2 milliarder dollar).

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.094