Her i landet er Seacom først og fremst kjent for sine rulleflak. Nå kan produktsjef Gordon Lindseth i Brubakken glede seg over den første leveransen av containerchassis fra den tyske produsenten. © Henning Ivarson

Chassisene er levert av Brubakken AS og produktsjef Gordon Lindseth opplyser til Logistikk & Ledelse at det er første gang selskapet leverer slikt materiell fra Seacom som her i landet først og fremst er kjent for sine rulleflak.

De to nye chassisene benyttes til transport av 20 til 45 fots containere og har en maksimal lastekapasitet på 60 tonn. Lindseth opplyser at de er bygget i samråd med Bring Warehousing. Blant annet er akselen blitt flyttet en halv meter fremover for å redusere svingradiusen. For å unngå at stål slår mot stål ved lasting er lasteplattformen utstyrt med støydempende plast og for å øke sikkerheten er chassisene utstyrt med både baklys og reflekser på sidene.

 

Totalleverandør

Bring Warehousing på Bekkelaget har fra før både Konecranes reachstacker og MAFI terminaltraktorer fra Brubakken som også utfører service og vedlikehold på disse.

Ifølge Lindseth er Bring Warehousing godt fornøyd med disse maskinene både når det gjelder driftssikkerhet og komfort. De nye containerchassisene ble levert i sommer, og så langt er tilbakemeldingene også på disse gode.

– Chassisene er solid bygget og fungerer meget godt, faktisk så godt at de har lagt inn ønske om flere, sier Gordon Lindseth.

De to nye chassisene benyttes til transport av containere fra 20 til 45 fots lengde og har en maksimal lastekapasitet på 60 tonn.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!