Har tatt i bruk landets største STILL

Uniteam Vest AS i Sandnes merker økende etterspørsel og for å håndtere offshorecontainerne har selskapet tatt i bruk landets største STILL-truck, en 8-tonns RX 70-80.

Daglig leder Øystein Thoresen i Uniteam Vest er godt fornøyd med sin nye 8-tonner.

I følge Roar Andersen, daglig leder i STILL-importør Andersen Truck AS, har Uniteam vunnet frem i offshoremarkedet gjennom å levere skreddersydde løsninger av høy kvalitet meget raskt.

- Vi kjenner oss godt igjen i disse verdiene, og lar oss inspirere av kunder som Uniteam når vi nå selv gjør en innsats for å vinne kunder i offshore-industrien, sier Roar Andersen.

Frem til januar i fjor hadde Andersen Truck vært hovedleverandør av STILL-trucker i Midt- og Nord-Norge mens resten av landet ble dekket av STILL Lagerteknikk Norge. Etter at Roar Andersens holdingsselskap Roara AS overtok STILL Lagerteknikk Norge ble det etablert én STILL-organisasjon her i landet. Andersen tror at deres landsdekkende servicetilbud er noe av grunnen til at de store offshore-aktørene nå i høyere grad vurderer STILL.

Andersen Truck har i en årrekke hatt et svært godt fotfeste innenfor fiskeri- og kystnæringen lengre nord i landet.

- Det kan virke som om at selskapet vårt ikke er like kjent på Vestlandet som oppe i nord. Vi har de truckene som tåler kystnære miljøer best, og vi ser nå tegn på at denne kunnskapen sprer seg vestover i landet, sier han.

Stabil lasting

RX 70-80 er blant STILLs siste lanseringer og var blant de første truckene på markedet som oppfylte det nye utslippskravet Euro 3B. Trucken har en diesel-elektrisk drivlinje med hybridteknologi basert på en 4-sylindret Deutz dieselmotor på 80 kW, og i følge STILL viser tester at den bruker 30 prosent mindre drivstoff en konkurrerende dieseldrevne trucker i denne klassen.

Uniteam Vest holder til nede ved havna i Sandnes og daglig leder Øystein Thoresen forteller at de liker å være i forkant og bruke den beste teknologien som finnes i markedet.

- Det gjelder både tjenestene vi kjøper og produktene vi selger. Den avgjørende fordelen med STILL RX 70-80 er at den elektriske motoren gjør gasspedalen mer stabil. Det går ikke i rykk og napp. Slik blir lastingen stabil og vi skåner containerne, bilene og annet materiell for skader, sier Thoresen om hybridtrucken.

Rask service

Han poengterer også at trucken må være driftssikker. Hvis den skulle stanse, vil også alt annet stanse opp.

- Vi legger generelt sett stor vekt på valg av underleverandører, og den lokale tilstedeværelsen til Andersen Truck med både avdelingskontor og servicepunkt her i Stavangerområdet sikrer rask og god service. Det er veldig viktig for oss.

Thoresen kjøpte sin første truck som 17-åring og har etter gått til anskaffelse av en rekke trucker.

- Da begynner du å legge merke til hva som er viktig. Denne leverandøren har gitt oss god oppfølging i kjøpsprosessen og har vært flinke til å oppdatere oss om leveransen hele veien, avslutter Øystein Thoresen.

www.logistikk-ledelse.no © 2014

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!