Khysing har nordisk ansvar for salg av it-verktøy for forretningsanalyse, inkludert prediktiv analyse.

- Analyser er den moderne virksomhets viktigste konkurransefortrinn. Forretningsanalyse bør brukes av alle, og SAPs satsning på å bygge forståelige og raske analyseverktøy gjør at de er fremst i markedet, sier han.

Magnus Khysing har lang erfaring innen salg og ledelse knyttet til analyse og business intelligence og kommer senest fra stillingen som sverigesjef i SAS Institute.

Hans bransjekunnskap innen bank, forsikring, telekom og offentlig sektor kommer til nytte i SAPs strategiske satsning på disse områdene. I tillegg til mange års fartstid i SAS Institute har Khysing også erfaring fra blant andre Cisco og Siemens. Han er sivilingeniør fra Kungliga Tekniska Högskolan (KTH) og er økonomiutdannet ved Handelshögskolan i Stockholm.

Magnus Khysing har lang erfaring innen salg og ledelse knyttet til analyse og business intelligence og kommer senest fra stillingen som sverigesjef i SAS Institute.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!