23948sdkhjf

Thermo-Floor: Tror på 50% ordreinngang via internett

Thermo-Floor:Tror på 50% ordreinngang via internett– Dersom vår nye Web-shop blir så populær som vi håper på, kan 50% av ordreinngangen komme via dette nye mediet. Utstrakt rasjonalisering av bestilli...

Thermo-Floor:

Tror på 50% ordreinngang via internett

- Dersom vår nye Web-shop blir så populær som vi håper på, kan 50% av ordreinngangen komme via dette nye mediet. Utstrakt rasjonalisering av bestillings- og registreringsrutinene vil bidra til at vi kan takle en sterk omsetningsøkning med samme mannskapsstyrke som i dag, sier daglig leder Håkon Forberg i Thermo-Floor AS.

Trond Schieldrop

Gjøvikbedriften var først ute på det norske markedet med å tilby ekstremt tynne kabler lagt i elementer. Elementene bygger kun et par millimeter, og er i følge Forberg fortsatt markedets tynneste.

- På grunn av den korte avstanden mellom kablene, vil gulv med våre løsninger alltid føles behagelige uten såkalt stripevarme, mener han.

De fleste av Thermo-Floors kunder bestiller i dag varene på tradisjonell måte. Gjennom Web-shop vil bestillingene gå direkte inn i ordresystemet, og således bli et direkte arbeidsbesparende verktøy for bedriften.

- På den måten vil vi slippe tidkrevende registreringer, og kan frigjøre medarbeidere til å gjøre det de skal gjøre - nemlig å selge varmeelementer for gulv. Selv om vi nå velger å satse på nye kanaler, har vi likevel en klar policy om at dette ikke skal gå utover servicegraden, presiserer han.

Online med posten

De fleste av Thermo-Floors varer sendes dør til dør via Postens Bedriftspakke. Posten opererer med en garantiordning, slik at man når alle byer i Sør-Norge innen klokken 16.00 neste dag. Tilsvarende ordning eksisterer også for Nord-Norge.

- Vi er logget direkte opp mot Postens datasystem, slik at vi til enhver tid vet hvor våre forsendelser befinner seg. Oppstår det forsinkelser kan vi derfor hurtig informere våre kunder om dette, sier Forberg.

Jevn vekst

Utviklingen for Thermo-Floor har siden etableringen i 1992 og frem til i dag gått i bølgedaler. De siste årene har imidlertid pilen pekt jevnt oppover. Selskapet fikk i fjor en omsetningsøkning på 27%, og Forberg forventer en tilsvarende utvikling for inneværende år.

- Selv om vi nå registrerer stor etterspørsel, er det viktig med en kontinuerlig produktutvikling og kunne komplettere utvalget. Hvis ikke kan det hele gå galt, sier han.

Selskapet fikk blant annet i fjor et agentur på smeltepistoler og smeltelim, og lanserer snart en ny løsning for vannbåren varme i et enkelt system.

I følge Forberg har Thermo-Floor markedets største produktspekteret innenfor gulvvarme, men er på langt nær noen markedsleder.

- Vi har heller ingen ambisjoner om å bli altfor store, men satser på en jevn vekst slik tilfellet er i dag. Strategien fremover er å ta større markedsandeler på vanlig løs kabel. På dette mer typiske "bread and butter"-produktet er det et stort markedspotensiale, avslutter han.

www.logistikk-ledelse.no© 2001

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.078