Compuware Vantage Solution:

Unngå kostnadssprekken i it-prosjektet

Mange it-prosjekter mislykkes fordi man ikke har sjekket hvilke konsekvenser løsningen får på eksisterende systemer og maskiner. Compuware har et verktøy som hevdes å løse dette problemet.

I takt med bedriftens vekst og generell teknologisk utvikling, vil det alltid være behov for å oppgradere it-systemene. Men som regel er det ønskelig å bevare deler av eksisterende applikasjoner og infrastruktur. Derfor må de nye løsningene fungere smertefritt med det utstyret du har fra før.

- Dessverre opplever mange bedrifter problemer når de skal få nye og gamle datasystemer til å fungere sammen. Slike problemer går utover den daglige driften og betjeningen av kunder, sier adm. dir. Petter Guldbrandsen i Compuware Norge.

En analyseløsning fra programvareselskapet Compuware, såkalt Vantage Solution, er laget for å forhindre slike problemer. Løsningen skal hjelpe deg å få rede på hvordan nye it-løsninger påvirker eksisterende dataprogrammer og infrastruktur før en ny løsning blir implementert. Dette skal bidra til å gjøre arbeidet med it-prosjekter mindre risikofylt.

Vantage er beregnet for it-selskaper som ønsker et verktøy de kan bruke i it-prosjekter hos sine kunder eller for virksomheter med egen it-drift. Med et slikt verktøy vil de kunne være tryggere på at den it-løsningen de leverer holder mål og at kunden eller brukerne ikke får noen ubehagelige overraskelser når de tar det nye systemet i bruk.

- Stadig større deler av den daglige drift av virksomheter i dag er avhengig av it. Derfor er det viktig at de er sikre på at it-løsningen holder den kvaliteten som er lovet. Når man skal ta i bruk nye it-systemer, er det nødvendig å vite hvordan disse påvirker de eksisterende datasystemer. Slike verktøy kan vi tilby, sier Guldbrandsen.

Compuware Vantage Solution består av en rekke funksjoner. En sentral funksjon er en analysemodell (Predictive Analyzis) som avslører hvordan it-løsningen «oppfører seg» når man justerer for eksempel båndbredde på nettverket eller responstid på serverne. En annen nøkkelfunksjon er en måling av ytelsen til it-løsningen (Performance Assessment). Denne gir it-leverandører et svar på om en bestemt programvare, server eller nettverksløsning leverer det servicenivået som kunden krever. Et slikt servicenivå kan for eksempel være en avtalt oppetid eller at den tåler det antall samtidige brukere som it-leverandøren har lovet.

 www.compuware.no

www.logistikk-ledelse.no© 2004

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!