Styrker spisskompetansen på MBS Axapta

En ny undersøkelse fra IDC viser at veksten i softwaremarkedet fortsetter. Mange kunder bytter teknologi og trenden viser økende bruk av standarder. WM-data har tatt mål av seg å forenkle hverdagen for kunder med ny teknologi.

- I dag handler ikke valg av system om valg av program, men valg av teknologi, sier markedsdirektør Vigdis Austrheim i WM-Data AS.

I Norge er det over 200 store selskap som enten må gå veien via svært kostbare oppgraderinger eller velge moderne, integrerte løsninger hvor markedsledere aktivt driver utviklingen fremover.

- Selskapene opplever tøffere konkurranse, og understreker at de jobber med intern effektivisering og automatisering av prosesser og verktøy. De står også foran et veiskille om de skal investere ytterligere i eksisterende plattform eller satse på kostnadsreduserende teknologi fra Microsoft. Rask implementering av ny løsning gir lavere risiko og dermed redusert kostnad. I dag er samhandling og integrasjon viktig for sluttbrukerne og en løsning som ivaretar enkel mulighet for samhandling med øvrige støttesystemer kan gi ytterligere gevinst for disse selskapene, sier markedsdirektør Vigdis Austrheim i WM-Data AS.

Cyncsis Management Solution

WM-data har inngått avtale med Cyncsis Mgmt Solution for å forsterke posisjonen som ledende nordisk aktør på løsninger og tjenester knyttet til Microsoft Axapta.

- I dag handler ikke valg av system om valg av program, men valg av teknologi. I fremtiden kommer det meste å dreie seg om de store og globale aktørene som IBM, Oracle, SAP og Microsoft. Dette vil skape store utfordringer for mindre og lokale softwarehus som i Enterprisemarkedet vil slite i konkurranse med disse sterke aktørene, sier Austrheim.

Ifølge en fersk rapport fra analyseselskapet Nucleus Research er Axapta et av de absolutt beste på markedet. Fordelene som trekkes frem er kort implementeringstid og gevinsten som virksomheten oppnår.

- WM-data er Nordens største partner på Microsoft MBS-løsninger og med Cyncsis verktøy og spisskompetanse forsterkes vårt tilbud ytterligere, sier avdelingsleder Kjell Walquist.

- Vi vil sammen med Microsoft og Cyncsis adressere Movexkundene aktivt. Med ny teknologi kan vi vise kundens produksjonsdata etter kun 7 dager på ny Microsoftplattform. Det er nå stor interesse for dette og vi vil vise hvordan slik overgang kan sikre suksess for kundene.

Han opplyser at den første kunden allerede er konvertert. Den svenske handelsbedriften Haendig med en omsetning på rundt 1,2 milliarder svenske kroner regner med å spare 700.000 kroner i året gjennom migreringen til ny plattform.

- Vi vil også for kunder i Norge dokumentere at vil være mer kostnadseffektivt enn oppgradering til ny Movexversjon, avslutter Walquist.

Direktør Gustav Line i Microsoft Business Solutions sier i en kommentar at WM-data i mange år har levert avanserte ERP-løsninger. - Denne avtalen viser at selskapet skal ta ytterligere markedsandeler, og gjennom vårt samarbeid vil vi aktivt støtte dem i dette målrettede arbeidet.

www.logistikk-ledelse.no© 2005

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!