23948sdkhjf

ProArc Mobile: Ny app for teknisk dokumenthåndtering

Ny app for teknisk dokumenthåndteringMed sin nylanserte App, ProArc Mobile, frir Software Innovation til kunder som ønsker å gjøre prosesser for teknisk dokumenthåndtering tilgjengelig for ansatte som...

Ny app for teknisk dokumenthåndtering

Med sin nylanserte App, ProArc Mobile, frir Software Innovation til kunder som ønsker å gjøre prosesser for teknisk dokumenthåndtering tilgjengelig for ansatte som er på farten.

- Mange av våre kunder utfører arbeid utenfor det tradisjonelle kontoret og har behov for å kunne kvalitetssikre dokumentasjon fra andre lokasjoner, sier Anders Johnsen, direktør for ProArc hos Software Innovation. Han stor tro på at selskapets nye app vil bli brukt i mange miljøer.

Den nye mobile klienten for ProArc gjør viktig funksjonalitet for teknisk dokumentkontroll tilgjengelig for ingeniører og andre fagpersoner som er på farten og som trenger en enkel løsning for å kunne lese og kommentere på tekniske dokumenter fra sin iPhone eller iPad.

- Det kan for eksempel være en ingeniør som inspiserer et byggeprosjekt og trenger tilgang til byggteknisk dokumentasjon eller tegninger fra sin iPad, eller en ansatt i møtesituasjon som ønsker å hente frem møtedokumenter på sin iPhone. Koblingen mot ProArc, som er selskapets løsning for teknisk dokumentkontroll, gjør at den mobile appen alltid vil være synkronisert mot siste versjon av dokumenter, tegninger og andre filer, forteller Anders Johnsen, direktør for ProArc hos Software Innovation.

Fjerner flaskehalser

ProArc Mobile skal hjelpe bedrifter med å fjerne flaskehalser. De ansatte i felten eller på reise skal kunne utføre oppgaver knyttet til dokumentkontroll sikkert og effektivt utenfor kontorets fire vegger og ikke være til hinder for selskapets produktivitet.

I følge AiiM, organisasjonen for fagpersoner som jobber med informasjon, viser undersøkelser at 45 prosent av dagens virksomheter tror på en produktivitetsøkning på 33 prosent eller mer dersom ansatte som er på farten får tilgang til backoffice-prosesser fra mobile enheter. 45 prosent av virksomhetene estimerer at responsen kan bli tre ganger raskere dersom ansatte får tilgang til sine løsninger fra mobile enheter. Responstiden er en nøkkelkomponent i forbedring av arbeidsstyrkens produktivitet og den service som ytes kunder, leverandører og partnere.

Vekk med kompleks funksjonalitet

Software Innovations intensjon er å gjøre det så enkelt som mulig å utføre arbeidsoppgaver knyttet til teknisk dokumenthåndtering. De har derfor fjernet all funksjonalitet som er overflødig og kompleks, slik at den mobile løsningen fremstår intuitiv, enkel og innbydende for brukerne.

- Den nye løsningen inneholder kun kjernefunksjonalitet fra ProArc, men tillater samtidig de ansatte å gjøre mer enn kun å lese dokumenter. De kan også kommentere på innhold, opprette nye filer og laste opp bilder fra iPad og iPhone. Alle handlinger sendes tilbake og synkroniseres i ProArc. Om de mangler internettforbindelse, kan dokumenter lastes opp i forkant og gjøres tilgjengelig offline. Enklere blir det ikke, fastslår Johnsen.

- Mange av våre kunder utfører arbeid utenfor det tradisjonelle kontoret og har behov for å kunne kvalitetssikre dokumentasjon fra andre lokasjoner. Basert på denne kunnskapen og tilbakemeldingen fra markedet forventer vi derfor at ProArc app-en vil bli åpnet i verkstedhaller, på plattformer og byggeplasser, understreker han avslutningsvis.

www.logistikk-ledelse.no © 2014

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.065